PRIMER TRIMESTRE
QUÈ ÉS UN EMPRENEDOR/A
Generalitat de Catalunya: Perfil de l'emprenedor
TREBALLEM EL CURRÍCULUM
COM FER UN CURRÍCULUM VITAE?
PLANTILLA PER FER UN CURRÍCULUM
Exemple de carta de presentació i currículum
El currículum europass
Plantilla Europass
VÍDEO CURRÍCULUM
La importància dels colors... Colors en sèrie
“EL TRABAJO DURO VENCE AL TALENTO, CUANDO EL TALENTO NO SE ESTÁ ESFORZANDO”
SEGON TRIMESTRE
PROJECTE JOVES EMPRENEDORS. BAMBOO
Els llocs més bonics del planeta (Per treballar el viatge al món)
ESPECIAL NADAL
width="560">
TERCER TRIMESTRE
Comencem: Després d'haver creat una agència de viatges competitiva i diferent i oferir-nos una volta al món molt especial o bé un viatge de noces inoblidable, comencem el tercer trimestre amb idees molt creatives per treballar a classe:
Visualitzar vídeo:
Quant val una idea
Objectius didàctics
- Comprendre que les empreses i els emprenedors que les creen són el motor de l'economia.
- Assumir les dificultats que tenen els emprenedors per aconseguir tirar endavant la seva empresa.
Treballem activitats a classe d'anàlisi d'algunes de les millors idees que han creat gran empreses.- Assumir les dificultats que tenen els emprenedors per aconseguir tirar endavant la seva empresa.
Objectius didàctics
- Comprendre que les empreses i els emprenedors que les creen són el motor de l'economia.
- Assumir les dificultats que tenen els emprenedors per aconseguir tirar endavant la seva empresa.
- Assumir les dificultats que tenen els emprenedors per aconseguir tirar endavant la seva empresa.
Competències que es volen adquirir
- Competència en comunicació lingüística
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència social i ciutadana
- Autonomia i iniciativa personal
I apareixen els Impostos
Amb l'Imperi romà van sorgir una societat i una economia semblants a les nostres. Apareix un estat amb enormes despeses militars i d'obres públiques, que es financen amb la recaptació d'impostos.
La gran expansió de l'Imperi i una complexitat econòmica creixent exigeixen un sistema monetari més modern. La circulació de moneda com a unitat d'intercanvi facilitarà moltíssim el comerç, de manera que s'anirà abandonant el troc.
Es gestiona un territori immens on conviuen una gran quantitat de persones, amb diferents oficis i diverses ocupacions. L'organització social es torna més complexa.
Les grans despeses de l'Estat conduiran a una devaluació de la moneda, després a la crisi i finalment al declivi de l'Imperi romà.
La gran expansió de l'Imperi i una complexitat econòmica creixent exigeixen un sistema monetari més modern. La circulació de moneda com a unitat d'intercanvi facilitarà moltíssim el comerç, de manera que s'anirà abandonant el troc.
Es gestiona un territori immens on conviuen una gran quantitat de persones, amb diferents oficis i diverses ocupacions. L'organització social es torna més complexa.
Les grans despeses de l'Estat conduiran a una devaluació de la moneda, després a la crisi i finalment al declivi de l'Imperi romà.
Objectius didàctics
- Conèixer les similituds entre l'Imperi romà i la nostra economia actual.
- Comprendre la crisi de l'Imperi romà i el concepte de devaluació de la moneda i inflació.
- Comprendre la crisi de l'Imperi romà i el concepte de devaluació de la moneda i inflació.
Competències que es volen adquirir
- Competència en comunicació lingüística
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència social i ciutadana
- Autonomia i iniciativa personal
Tot és economia, res no és gratis
Treballem l'anàlisi de l'Estat del benestar
Objectius didàctics
- Comprendre que els serveis públics tenen un cost que assumeix l'Estat.
- Comprendre que per poder sufragar aquestes despeses, l'Estat es finança a través dels impostos o de deute públic.
- Comprendre que per poder sufragar aquestes despeses, l'Estat es finança a través dels impostos o de deute públic.
Competències que es volen adquirir
- Competència en comunicació lingüística
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència social i ciutadana
- Autonomia i iniciativa personal
Objectius didàctics
- Conèixer els passos necessaris per poder iniciar un negoci.
- Comprendre que per a la viabilitat d'una empresa és imprescindible tenir un producte o un servei que aporti valor als clients.
- Comprendre que per a la viabilitat d'una empresa és imprescindible tenir un producte o un servei que aporti valor als clients.
Competències que es volen adquirir
- Competència en comunicació lingüística
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Tractament de la informació i competència digital
- Competència social i ciutadana
- Competència per aprendre a aprendre
- Autonomia i iniciativa personal
Herois ocults
Treballem un objecte quotidià
Comentari
A partir d'un exemple proper, la llauna de conserva, el vídeo explica com es crea un objecte quotidià des del principi fins al final. Aquestes són les fases que recull:
- Idea
- Materials
- Forma i funcionament
- Procés de fabricació
Objectius didàctics
- Establir i explicar les fases del procés de producció industrial
- Posar en valor els avenços científics, tecnològics i d'eficiència productiva que hi ha darrere de cada heroi ocult
- Aplicar teories, fórmules i càlculs generals a realitats concretes properes a l'alumne
Competències que es volen adquirir
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Casos d'ús
Es proposa utilitzar l'audiovisual com a punt de partida per treballar les activitats del dossier educatiu de l'exposició Herois Ocults dedicat a l'itinerari tecnològic. Després de veure el cas de la llauna de conserva, els alumnes podran analitzar en profunditat aspectes tecnològics d'altres objectes quotidians presents o no a l'exposició.
Des del punt de vista de la utilització dels recursos naturals, hi ha dues concepcions econòmiques: la que creu que el món es pot mirar amb els ulls del cowboy, que tenia la immensa planúria a la seva disposició sense cap tipus de límits, o la que considera la Terra com una nau espacial, amb els recursos disponibles continguts en els seus límits.
Fins fa relativament poc temps, el paradigma dominant era el primer, però a partir de la segona meitat del segle xx, els economistes comencen a adonar-se que els recursos poden ser:
a) renovables, però esgotables (si explotem el mar de manera intensiva els caladors de peix s'exhauriran, però si ho fem amb racionalitat es podran renovar cada any);
b) no renovables, ja que quan s'esgotin hauran desaparegut irreversiblement (quan s'acabi l'última gota de petroli no podrem renovar els jaciments, el petroli s'haurà esgotat; quan l'última balena mori, aquesta espècie s'haurà acabat per sempre), i
c) altres recursos aparentment inexhauribles o perpetus, però que són deteriorables (la llum del sol o l'oxigen de l'aire).
La sostenibilitat del planeta en què naveguem per l'univers és una de les línies de reflexió actuals més importants.
Objectius didàctics
- Prendre consciència del fet que els recursos són finits.
- Comprendre que amb recursos finits és impossible creixements infinits.
- Comprendre que el model econòmic actual i els indicadors que fem servir poden no ser sostenibles i que potser els haurem de renovar.
Competències que es volen adquirir
- Competència en comunicació lingüística
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència social i ciutadana
- Autonomia i iniciativa personal
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada